האם הלוואות קורונה הן עדיין רלוונטיות?

במהלך השנתיים האחרונות התרחשו לא מעט שינויים שהשפיעו על חייהם של מיליארדי אנשים, החל ממדינות מתפתחות ועד למדינות מפותחות המובילות את הכלכלה העולמית. שינויים אלו חלו בעיקר עקב מגפת הקורונה, אשר הביאו לא רק לדרכים חדשות להתמודד עם מגפות עולמיות אלא גם לשינויים דרסטיים בכלכלה העולמית. ולצד הפגיעה הכלכלית בלא מעט מדינות, נכוו לא מעט עסקים שונים ברחבי העולם ובישראל בפרט, כאשר הפגיעה נעה מחברות בינוניות וקטנות ועד לתאגידים שונים. אך למרות הזמן שעבר והתמיכה שנתנה על ידי הממשלה, עדיין ישנם עסקים שמגפת הקורונה ממשיכה להשפיע.

הלוואות קורונה?

אחת השאלות ששאלו מרבית בעלי העסקים במהלך השנתיים האחרונות, היא האם הלוואות קורונה הן עדיין רלוונטיות? התושבה לכך היא כן וכן די גדול. ראשית ישנם אפשרויות להלוואה דרך הממשלה, המאפשרת הלוואה של עד 40% מהמחזור השנתי ויכולה להגיע עד ל120 מיליון שקלים! סכום הריבית להלוואה מטעם המדינה יהיה 1.5%, כשאת השנה הראשונה לריבית המדינה תשלם. ומעבר לכך התנאים להלוואה דרך המדינה מאפשרים גם תקופת "גרייס" של דחייה עד 12 חודשים, כאשר את פריסת ההלוואה נוכל למתוח עד לכדי עשר שנים מהיום שלקחנו אותה. ממשלת ישראל אישרה בשנתיים האחרונות עשרות מיליוני שקלים כהלוואה לעשרות אלפי עסקים קטנים, בינונים וגדולים.

הלוואות קורונה דרך הבנקים

במידה ולא נעמוד בתנאי הסף לבקשת הלוואה מהקרן הממשלתית, נוכל לפנות אל הבנקים הגדולים בישראל ולקבל הלוואה מתאימה ומדויקת לזמנים אלו. אפשר לומר כי תנאי ההלוואה די דומים, כאשר נוכל לקבל בבנקים השונים בישראל גם תקופת חסד, תשלום ריבית בשנה הראשונה על ידי המדינה, פריסת הלוואה עד עשר שנים ועוד. אך חשוב לזכור כי בכדי לקבל הלוואה שכזו יש לעמוד בתנאי הסף של משרד האוצר, שכן ללא עמידה בתנאים אלו לא תוכלו לקבל הלוואת קורונה. לצד כל אלו תנאי הסף של בין העסקים עלולים להשתנות, כמו עסק הנחשב לגדול אמור להעסיק לפחות 100 עובדים בישראל ואילו עסקים קטנים יצטרכו להוכיח כי לא קיבלו שום הלוואה או עזרה במהלך תקופתה המגפה.