מהם הפירות הטרופיים הפופולריים ביותר בישראל?

בתחילת דרכה נחשבה ישראל למדינה בעלת ייצוא רב של פירות, בעיקר פירות הדר כמו תפוזים וקלמנטינות שהגיעו ללא מעט אזורים ברחבי הגלובוס. אך בשנים האחרונות נראה כי הייצוא הישראלי הפך להרבה יותר מגוון ולא רק הוא, אלא גם הפירות הטרופיים שעשו עליה בשנים האחרונות לכאן. את הפירות החלוציים הטרופיים אפשר לראות בדמות המנגו והקרמבולה, שנחתו כאן במאה הקודמת ומרגישים לנו כאילו היו כאן מאז ומעולם. אבל יחד עם אותם פירות נעשו בשנים האחרונות עוד ועוד עלויות של פירות טרופיים שונים, שאם אפשר לומר השתלבו אפילו יותר מהר מהמנגו והקרמבולה, אז מה הם הפירות הטורפיים הפופולריים ביותר בישראל? והאם הם טעימים גם כחלק ממשלוח של עבודי פירות קפואים בזול?

עשו עלייה מוקדמת

רובנו למדנו בשיעורי היסטוריה שהגיעו לכאן לארץ ישראל לא מעט עליות שונות, אלו הביאו איתם טעמים, תבשילים ומנהגים שונים שהתערבבו עם השנים. אך מלבד התרבויות שהגיעו עם העולים, הגיעו גם לא מעט פירות שונים ומאכלים מהמקומות בהם באו. אחד מהם הוא תות העץ פקיסטני שהגיע לישראל עוד בשנים המוקדמות שלה, הוא גדל בדומה לפטל או ענבים וחודשי הגידול שלו הם באפריל ומאי. מהפרי אפשר להכין מגוון מטעמים, החל מריבות, רטבים ועד למאכל כפרי. עבור הפרי הבא נעשו לא מעט מאמצים טכנולוגים וגם ייבוא של זנים והוא ננטע בישראל בעשורים האחרונים, אבל הוא בהחלט מרגיש כבר זמן רב חלק מהפירות שלנו למרות שמקורו בדרום אסיה והוא כמובן השסק. הפרי שגדל בחודשי מאי נחשב לדי פופולרי בקרב הישראלי והוא ניתן לאכילה או לעשיית ריבות ותוספות שונות.

עשו עלייה מאוחרת

אחד מהפריות היותר חמצמצים וטעימים הוא כמובן פרי הפסיפלורה או בעברית "שעונית נאכלת", מקורו במדינות דרום אפריקה והודו ובעיקר מדינות בעלות מזג חם. הפסיפלורה גדל על עץ מטפס ותהנו מהפריחה שלו פעמיים בשנה, גם בקיץ וגם באביב, כאשר תוכלו לאכול אותו כפרי או להוסיף אותו לסלט, ארוחה ואפילו שייק. גאויבה תותית נחשבת גם כן לפרי די מוכר בקרב הישראלים, הוא גדל בחודשי מאי ונחשב לפרי מעולה עבור יצירת ריבות, משקאות ממותקים ועוד.