החוג הכי טוב לילד שלך נמצא בבית

עכשיו, כאשר הקורונה מתחילה להיות בשליטה, מתחילות תופעות ישנות לצוץ מחדש והסנונית הראשונה שאפשר לראות בחוצותינו אלו הן מודעות המבשרות על חוגים מעולים לילדים. יש חוגים לכל דבר ולכל נושא: צילום, טיסנים, בלט, כדורגל, פינג פונג, שחייה ועוד ועוד. לאיזה חוג צריך הורה אחראי לשלוח את הילד שלו ?

זה בטח לא מחקר סטטיסטי, אבל יצא לי להיות במספר חוגים לפני הרבה שנים, לא מגלה כמה. את הצופים אני לא סופר כחוג, זה יותר הכנה לצבא מאשר כל דבר אחר, אז נשארו החוג לחלילית והחוג לטיסנאות. החלילית הייתה כנראה הרצון של הורי, ואחרי זמן לא ארוך הבין המורה שתלמיד שלא שומע את ההבדל בין "דו" ל "רה" אין לו מה לחפש בחוג חלילית, וקיבלתי פטור. הטיסנאות הייתה ניסיון הרבה יותר מוצלח, במידה כזו או אחרת אני עוסק בתחביב הזה עד היום. 

אמור מעתה, הורים צריכים להיות קשובים לנטיות של הילדים ולתת להם להתנסות עד שהילד מוצא את התחום שלו. המשפט המתאים כאן הוא "חנוך לנער על פי דרכו", היום אני אבא בעצמי והייתי צריך לקבל את ההחלטות והרצונות של הילדים לגבי החוגים שהיו לא  פעם שונות מהנטייה שלי.

אבל קצת סטינו מהנושא שרציתי לדבר עליו, וזה החוגים שיש לנו בבית. החוג הכי מפוספס הוא כנראה חוג הבישול. לאכול צריך בכל מקרה, נכון? תנו לילדים לבשל את אחת המנות בכל ארוחה שתבחרו ותראו איזה אושר אתם גורמים לכולם. לא צריך לתת להם להכין קרם ברולה עם אבקת כוסמת מההימליה, טוסט פיצה במיקרו ייתן לילד בן 6 את התחושה שהוא מינימום אסף גרניט. התהליך הוא מהיר, מתאים לדור המסכים, ואפשר לעשות הרבה וריאציות בזמן קצר. מה אתה אומר ילד, פרוסת עגבנייה מתאימה? לא בטוח? קל לבדוק. מיותר להגיד שחשובה השגחה ושהמטבח הוא מקום עם סכנות, אבל תראו פעם איך ילד מגיב אחרי שכל המשפחה אכלה בשמחה טוסטים שהוא הכין.

יש הרבה פעולות שאפשר להכניס אליהם את הילדים, החל מתיקון הפנצ'ר באופניים ועד תיקונים קטנים בבית. לנו נותר רק לפקוח את העיניים ולראות איך משלבים אותם בתוך היומיום שלנו, תנו להם את ההרגשה שהם באמת עוזרים ותראו איזה חוג פיצוץ יש לכם ביד.